חינוך חברתיטיולים

יום גיבוש לשכבת כיתות ז’

יום גיבוש לשכבת כיתות ז'
יום גיבוש לשכבת כיתות ז’

ביום שני, 26/8/2013, יום לפני פתיחת הלימודים הרשמית בבתי הספר הגיעו תלמידי שכבת כיתות ז’ לביה”ס ליום גיבוש. מטרת היום הייתה לאפשר לתלמידים להכיר האחד את השני וכן להכיר את הצוות החינוכי שילווה אותם במהלך השנה.
התלמידים נסעו ליער בן שמן שם הוכנה להם תכנית אתגרית שבמסגרתה הם חולקו לארבע קבוצות על פי כיתות הלימוד כאשר כל קבוצה התנסתה בפעילות אתגרית עם חבלים כגון: נדנדה מחבלים, העברת תלמיד מעל משוכה דרך חבלים, טיפוס על חבלים תוך העברת כל חברי הקבוצה ועוד. הפעילויות תוכננו כך שלא ניתן היה להצליח המשימות מבלי לשתף פעולה האחד עם השני. כל תחנה נמשכה
כ – 45 דקות שבסיומן נערכה עם התלמידים רפלקציה קצרה על מה שקרה באותה תחנה. לאחר מכן עברו התלמידים לתחנה אחרת עד שכל הקבוצות סיימו את כל התחנות.
הצוות החינוכי שכלל את מחנכות הכיתות, רכז השכבה, מנהלת חט”ב והמורים המלווים עקב בעניין אחר הפעילות. אין ספק שפעילות כזו עוזרת לצוות החינוכי לראות את מרקם היחסים בתוך הכיתות, מי התלמידים הפעילים יותר ומי אלו שיותר “נחבאים אל הכלים”.
התלמידים והצוות החינוכי ציינו כי הפעילות הייתה מוצלחת ומהנה וכי היא תרמה להכרה האחד של השני ולהפגת חששותיהם של התלמידים מפתיחת שנת הלימודים במסגרת חדשה.
בסוף הפעילות נערכה לתלמידים ארוחה קלה שכללה פיתות שנאפו בטאבון.
אנו, כצוות חינוכי, מאחלים לתלמידים ולמורים שנת לימודים מוצלחת.