חדשנות בחינוךמרכז יזמותתחרויות

איך ניצחנו בתחרות חדרי הבריחה בישראל? – סופר מריו ואנחנו

 

השנה (2019) זכה צוות מתכנני חדרי הבריחה של עמל רב-תחומי שבח מופת במקום הראשון בתחרות הגמר הארצית. זו הפעם השנייה שחברי הקבוצה, בהובלת ילנה שבצוב, קוטפים את שני המקומות הראשונים בתחרות, בקטגוריות: טכנולוגיה וניסוי. השנה החדר עוצב בסגנון המשחק המפורסם "סופר מריו", ונתמך בטכנולוגיית ארדואינו. שתי המנטוריות של הקבוצה משתפות כאן בחוויות שעברו בדרך לניצחון.

אחים לחדר

כותבות: מיכל יג’וב ומיכל רפאילוב

השנה כשבאנו לחשוב על חדר הבריחה שלנו, באנו מוכנים. 
בשנה שעברה השתתפנו בתחרות חדרי בריחה הראשונה בישראל לתלמידים. ראינו מגוון חדרים, חידות וסיפורים של בתי ספר אחרים. מהנסיון של שנה שעברה קיבלנו מיומנות וידענו איך לבלוט ולהדהים.
בשנה שעברה בית הספר לקח אותנו לחדר בריחה אמיתי בשביל לקבל ניסיון בפיתרון חדרי בריחה. בעל המקום לקח אותנו ל"מאחורי הקלעים", והראה לנו איך בנויה כל חידה. השנה, כשנאספנו לחשוב על חדר חדש, הגיע הרעיון לשים שחקנ/ית בתוך החדר ליצירת אווירה. ערכנו סיעור מוחות בקבוצה על נושאים וסיפורים. התלבטנו במשך חודשיים. בדיונים שלנו תמיד היו הצבעות, וההחלטות התקבלו על פי הרוב. 

 

מיכל רפאילוב השחקנית מגלמת את הנסיכה

מי אנחנו?

הקבוצה שלנו מורכבת מתלמידים דוברי שפות שונות. הדר (המהממת), שהיתה המדריכה שלנו מטעם התחרות, לא ידעה רוסית. ואילו רוב חברי הקבוצה לא ידעו עברית, כי רק השנה הגיעו לישראל. פיתרון אחד! אנגלית! פיתרון שני- שפת הסימנים.
ערב אחד, עולה חדש מכיתה ז', איליה, עבר ליד מרכז היזמות בזמן שעבדנו. הוא נכנס בטעות (הטעות הכי גדולה שלו). הוא ומרט (עוד תשמעו עליו) תיכנתו חדר שלם לבד (טוב… אולי אסף, מדריך המחשבים, קצת עזר. ו…אולי היו כל הזמן בשיחת טלפון עם אבא של איליה שעזר מאד!) 
חברי הקבוצה שלנו:
איליה מכיתה ז'4 - המתכנת הגאוני שלנו! - עולה חדש
נסטיה, אלה, טניה וליה מכיתה ח'3 - הציירות שלנו - ילדות חכמות ומוכשרות (ויפות…אז בנים…)
ניקול, סבינה, ניקול ופולינה מכיתה ח'2 - צבעו וקישטו את כל החדר (שיצא מהמם!)
מיכל, מיכל ומרט מכיתה ט'1- המנטורים (המושלמים), שכיוונו וניהלו את הצוות. ורוניקה מכיתה ט'3, אווה ויגור מכיתה ט'6 - יצרו יחד עם המנטורים את החידות!
ואיך לא… ילנה שלנו! - מורה למדעים והקפטן, שתמיד דאגה לאוכל, כשנשארנו עד 23:00 בבית הספר (כי אם לא, איך ננצח?)