חינוך חברתימומלץראשי

כנפיים של קרמבו

בחטיבת הביניים שבח מופת מאמצים הלכה למעשה את הסלוגן ” האחר הוא אני”
ביום רביעי 10 בספטמבר התקיים יום חשיפה לשכבות ח’ וט’ לתנועת הנוער “כנפיים של קרמבו”, באמצעות חניכים בוגרים הלומדים בבית ספרנו בשכבה י’.
תהיתם בוודאי – כנפיים של קרמבו ????? ובכן,
כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער היחידה מסוגה בארץ המשלבת בין חונכים בני 14-18 מהחינוך הרגיל לבין חניכים עם צרכים מיוחדים בני 7-21.כאמור הפעילות הנחתה ע”י תלמידינו , הפעילים בתנועה: עדן מיצינה,אליזבת ויסמן וסוזי מרק משכבת י’.
התלמידות חשפו בפני תלמידי החטיבה את הפעילות העצומה של התנועה באמצעות סרטים שהמחישו את תחומי הפעילות של החניכים , הציגו תיעוד של מפגשים בין חונכים לתלמידים עם צרכים מיוחדים .הסרטים כללו ראיונות של חונכים וחניכים שבהם כל אחד הביע את התרומה העצומה של המפעל החשוב והאנושי הזה. הראיונות שנגעו בנבכי הלב של המרואיינים רגשו מאוד את התלמידים ועוררו אמפטיה רבה.
התנועה דוגלת בסלוגן “יחד אנו בוראים עולם מופלא של חברות, הנאה ועשייה למען הקהילה”. החניכות שתפו את תלמידי השכבה בתחושת התרומה העצומה והדו ערכית של התנועה. לדבריהן החברות בתנועה תורמת הן לחונך והן לחניך.ההכרות והשיתופיות של יחד וביחד,הפעילויות המשותפות של החונכים והחניכים,העשייה למן ילד שהוא שונה ממני אך גם דומה לי מגלמת פסיפס אנושי של נתינה דו ערכית. החונכות סיפרו סיפורים אישיים מרגשים ובסיום הפעילות הצליחו לרתום מספר לא מבטל של תלמידים להתנדב למיזם.