המכללה האקדמיתחינוך חברתימומלץראשי

חלמת להיות מפקד בחיל הים?מה אמא שלך אומרת על זה?

ביקור שוחרי חיל הים בפנימיית קציני חיל הים עכו – מיומנה של אם גאה

השנה זה הצליח! נבחרי שוחרים של שבח מופת יצאו לביקור בפנימיית קציני ים בעכו. אני ליוויתי את הביקור בתפקיד כפול. תפקדתי כמורה אחראית על תלמידים וגם כאמא של אחד השוחרים. זה לא היה רק ביקור. טעמתי חיי קדטים אמיתיים: חדרי לימוד ומגורים, לינה, שיעורי שייט מהבוקר, חדר אוכל דמוי צבא, מפקדים וקצינים. בבוקר כולם התכוננו למסדר מיוחד וחגיגי לקראת ביקור מפקד חיל הים (מח”י), האלוף אליהו שרביט. המגרש של הפנימיה היה כמו כיכר בהכנות למצעד צבאי. התפאורה המפוארת מאחורה – גלי הים.

שוחרי שבח ותלמידי המכללה במדים לבנים וחגיגיים הובילו את המצעד. האירוע היה בנוכחות המפקדים והצוות של פנימיית עכו, קדטים, נבחרי הפנימייה הימית של מכמורת ושל אשדוד, שוחרים ותלמידי המכללה בשבח מופת. הנאום של מח”י, האלוף שרביט, היה קצר ומרגש. הוא גם סייר בין השורות של הקדטים בליווי נציגי בתי הספר. ביניהם הייתה ציונה מוזס, דיקנית מכללת שבח מופת. כל זאת באווירה חגיגית ומרגשת, שגרמה לדמעות של גאווה לזלוג מעיניי.

כשהסתיים המסדר עברנו לאולם להרצאה של מח”י. הייתי בהרצאות רבות בחיי, אבל זאת בטוח אזכור לתמיד. האולם היה מלא באנשים צעירים מרותקים. בשקט ובעניין רב הקשיבו לנואם מצויין, שלימד אותם על תולדות ארצנו, ודיבר על היכולות ועתידו של צבא הגנה לישראל. הוא סיפר על הקמת צה”ל, הזכיר גיבורים וקשיים שעברו, ותיאר את ההתפתחות והעוצמה המפתיעה של חיל הים העכשווי.

מח”י גם ענה על שאלות התלמידים. שאלה ראשונה הייתה של בני יעקב. ”איך הגעת לתפקידך הנוכחי?” שאל. תשובותיו היו חינוכיות, ברורות ומלמדות. הוא הציע לקחת ולתת מקסימום מהשירות הצבאי, להציב מטרות קצרות טווח, להרחיב אופקים בשאיפות.

בחזרה בני אמר לאחיו- ”זה היה אחד מהאירועים החשובים בחיי…”
מסכימה בשם כולנו.

כתבה : טטיאנה ברשקוב
אוקטובר 2018