חינוך חברתימומלץראשי

אוקטובר בחיל הים – מה עשו השוחרים שלנו?

כתבה: נועה קאשי

כ- 30 מתלמידי התיכון שלנו מתכוננים כבר עכשיו לשירות הצבאי שלהם.
עוד בסוף כיתה ט’ הם בחרו במסלול השוחרות בחיל הים, וניתן לזהות אותם בזכות המדים הצבאיים שאיתם הם מגיעים לבית הספר. במהלך השנה הם עוברים פעילויות, וביניהם: שיעורי חיל הים על בסיס שבועי, סיורים במוזיאון חיל הים ובבסיסים צבאיים, מפגשים עם אנשי צבא ועוד.
אנחנו מזמינים אתכם להתעדכן כאן איתנו בפעילויות השונות.

אז מה היה לנו החודש?

ב- 6 באוקטובר התקיים יום זרוע הים, וכאן בשבח מופת חגגנו אותו בהפנינג מטורף, שבו השתתפו כלל תלמידי בית הספר!!! התלמידים התבקשו לענות על שאלות, וכך זכו בפרסים שווים מגלגל הים.

כיתות י’ נכנסו לשגרת השיעורים שמועברים על ידי המפקדים מחיל הים. התלמידים נחשפו לתכנים שונים, סוגיות שעומדות על סדר היום הציבורי, שאלות מוסר וערכים, וכמובן – מורשת קרב של החיל והמדינה. בינתיים הספיקו לטעום רק קצת ממה שמחכה להם.

כיתות י’ יצאו לסיור בבסיס חיפה ובמוזיאון חיל הים. שם שוחחו עם חיילים בשירות הסדיר שלהם ועם קצינים בחיל. הם פגשו לראשונה בכלי השייט שעליהם עתידים לשרת, ואפילו עלו על ספינת הדבור!

בחודש האחרון נבחרו כשלושה שוחרים מהשכבות השונות לתפקיד הקדט. הקדט הוא מעין מפקד צעיר, מוביל השכבה שלו. כקדטים השוחרים יכולים לרכוש נסיון ומיומנות בתפקידי הפיקוד.

האירוע המכונן של החודש היה טקס הענקת הכותפות. באירוע הזה קיבלו השוחרים את הכותפות החדשות המסמלות את עליית המדרגה וההתקדמות שלהם. השוחרים התכוננו היטב למאורע, והוזמנו ההורים, המורים וחבריהם לכיתות. באירוע הופיעה גם להקת חיל הים!