חדשנות בחינוךפדגוגיה

ביקור ג’ו מורטי בבית הספר שבח מופת – לומדים יצירה באמצעות אייפד

ביקור ג'ו מורטי בבית הספר שבח מופת - לומדים יצירה באמצעות אייפד
ביקור ג’ו מורטי בבית הספר שבח מופת – לומדים יצירה באמצעות אייפד

בתאריך 29/11, אירח בית הספר הרב תחומי שבח מופת ת”א להייטק ולמדעים מדריך בכיר מחברת אפל שהגיע מלונדון – ג’ו מורטי, מוזיקולוג, בעל מוניטין בינלאומי בפיתוח הכשרות מורים ותלמידים להוראה ולמידה ניידת באמצעות אייפד.
ג’ו קיבל את תלמידי שכבת ט’ לסדנא יצירתית שבה הדריך אותם כיצד לתכנן ולהוציא לפועל את רעיונותיהם באמצעות אפליקציית imovie, האפליקציה המובילה בתחומה להפקה ולעריכת סרטים.

לא על הטכנולוגיה לבדה

התלמידים הישראלים, שהיו מעוניינים קודם לעשות ואח”כ לשמוע, קיבלו שיעור חשוב בתכנון מקדים, והבינו שלא על הטכנולוגיה לבדה יעמוד הפרויקט. במהלך הסדנא הם נדרשו לעשות סיעור מוחין, להתביית על רעיון, לתכנן מראש את הצגת הדברים וחלוקת התפקידים, ורק אחרי כן לצאת לצילומים ולעריכה, כששלב הוספת האפקטים הקוליים והויזואליים שתפס את רוב תשומת לבם – הוא רק השלב האחרון.
היתה זו חוויה בלתי נשכחת בעבורם, והתוצאות מדברות בעד עצמן.

מיומנויות המאה ה- 21 – למידת פרויקטים

בהמשך היום קיבל מר מורטי לידו את צוות המורים של בית הספר, כחלק מהשתלמות הוראה ולמידה באמצעות אייפדים שהם מקבלים זו השנה השנייה, לקראת הפיכת בית הספר לבית ספר מגדלור של חברת אפל, וחשף בפניהם שיטות פעולה ידידותיות לניהול אינטראקציות מורה-תלמיד באמצעות אפליקציית Showbie האפליקציה המובילה בתחומה לניהול משימות השיעור, ניהול עבודת צוות בקבוצות קטנות, ומעקב פרטני אחר תוצרי כל תלמיד.

יוטיוב תלמידים על סדרה אהובה

לסיום, התנסו המורים ביצירת ספר דיגיטלי פרי עבודתם, שהכיל בתוכו טקסטים, תמונות, קישורים, מפות קוליות ואפילו את הסרטונים שהכינו בעצמם מתחילת השנה. הגילוי שיש ביכולתם לקבל מהתלמידים ספר דיגיטלי אמיתי פרי יצירתם שיסכם את כל אשר למדו בפרויקט מסוים, עורר התלהבות רבה בקרב מורי הניסוי. כזכור משתתף הרב תחומי שבח מופת בניסוי – למידת פרויקטים הרלבנטיים לחיי היום יום ברוח עקרונות הייטק-היי – והשילוב של דרכי ההוראה החדשניות והאטרקטיביות שהאייפד מזמן, עומד בהלימה לעקרונות הלמידה האקטיבית, המעודדת את התלמיד להפוך ממנוכר למעורב.
ג’ו מורטי קיבל הסבר מתלמידי הרובוטיקה בכיתה על הרובוט שבנו ושפת התכנות שבה הם עובדים, הביע התפעלות מהרמה הגבוהה ודירבן אותם להקים סטארטאפ ולמכור את מוצריהם בחנות האפליקציות העולמית.
ג’ו נהנה מאד מהביקור ומעוניין לחזור לישראל בחודש מרץ, והפעם לביקור ארוך יותר, בן יומיים, בתיכון שבח מופת
הביקור היה מעורר השראה!