חינוך חברתיטקסיםמומלץראשי

יום הזיכרון 2019 בסימן 50 שנה למלחמת ההתשה

https://youtu.be/lJD6Y7cQoQk
טקס יום בזיכרון 2019 בסימן 50 שנה למלחמת ההתשה

“רק בשנת 2003 זכתה מלחמת ההתשה בהכרה רשמית, וללוחמים בה ניתן אות הערכה. במלחמת ההתשה נהרגו 968 חיילים ואזרחים. בבית ספרינו נפלו שמונה בוגרים. בחרתי היום להעלות את זכרו של בוגר בית ספרינו סמל דוד הר ציון, זכרונו לברכה, שמשפחתו נוכחת איתנו היום. שני האחים הגיעו היום לכבד אותנו.”

מר מקס סיוון, מנהל עמל רב תחומי שבח מופת בתל אביב, נשא דברים בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שהתקיים בבית הספר. הוא פנה לבוגרי בית הספר שבאו לטקס, וביקש מהם לבצע שירות משמעותי בצה”ל, ואם אפשר גם שירות קרבי.

“בסופו של יום זה יונף דגל ישראל שוב לראש התורן. פסי התכלת ומגן הדוד יתנופפו בגאון, וחג העצמאות יחל. אך גם, ובעיקר אז, נדע ונזכור את המחיר הכבד שבו נקנתה חירות זו ושמחה זו. מחיר דמם של הנופלים. נזכור את יגון משפחות השכול. את כאב הפצועים והנכים הנושאים בגופם את הצלקות עד היום.”

הטקס השנה (2019) הועמד בסימן 50 שנה למלחמת ההתשה. כמה זמן לקראת יום הזיכרון, אביבית קאופמן, מנהלת החטיבה העליונה, ואבגר שחף, הרכז החברתי, פנו למשפחתו של סמל דוד הר ציון, בוגר בית הספר שנהרג במלחמה, והזמינו אותם לטקס באופן אישי. הם שמעו מבני המשפחה את סיפורו האישי של הבוגר. בדבריו, מר סיוון ציין את נוכחות אחיו בתוך קהל משתתפי הטקס, ושיתף אותנו בסיפורו המרגש של האיש ההוא.

סמל דוד הר ציון נפל בעת מילוי תפקידו בגיל 22, בשנת 1969. יהי זכרו ברוך.