מומלץמרכז אומנויותראשי

מה המצב באמנות? תערוכת בוגרי מגמת אמנות בשבח מופת 2019

כתבה: טטיאנה ברשקוב מורה לאמנות בשבח-מופת

ערב יום חמישי. אחרי שבוע לימודי עמוס ובגרות באנגלית, בבית ספר שבח מופת לא שקט; מלא אנשים, אורות, קהל רב בספרייה בית ספרית. כן, זה ערב הפתיחה של תערוכת בגרות באמנות, אשר חל מדי שנה בשנה בחודש מאי. והיום זאת תערוכת יובל ה – 20!

על כני ציור ומחיצות מוצגות יצירותיהם של תלמידי כיתת אמנות – 17  תלמידים בוגרי שכבה יב’. ביניהם תלמידים שהתחילו בחטיבת הביניים בחוג לציור והמשיכו עד סיום החטיבה העליונה. הם כבר השתתפו בתחרויות ובתערוכות רבות.

יונה אברמנקו ודנה מילר- תלמידות שהשתתפו בקבלת פנים של נשיא המדינה שמעון פרס ז”ל וציירו את דיוקנו בטכניקה ”דיוקן בדקה”, עיצבו את ההזמנה לתערוכה ואת הקטלוג. בתערוכה הן הציגו ציור וגרפיקה מהממים, המשלבים מציאותיות ופנטזיה, תרבויות שונות ואמנות עממית מגוונת.

מרק שפושניק- אומן צעיר מוצלח ופעיל בתחום גרפיטי הציג סידרת עבודות על תרבות עירונית וטכנולוגיה. אנסטסיה מרדסילוב הזכירה ביצירות את סרטי הבמאי היפני הידוע מייזאקי. רומן קובלצ’וק הציג יצורים מיתולוגיים שונים וניקיטה אושרוביץ’ בנה עולם עתידי אומנם מלא ברובוטים אך שומר על אנושיות וחום.

גם תלמידים שהתחילו לימודי אמנות בכיתה י’ מציגים עבודות מעניינות ומלאות רגש. דיאנה סיבנקוב מציגה עכבישים מיסטיים. בובות שבורות מייצגות עולמה הפנימי של אנה לוגנסקי. דוממים עכשוויים מעטרים את עבודותיו של ניקולטה ברינזה. זקנה לא שגרתית מככבת אצל קסניה במבול. ספרי פנטזיה ממלאים את הקנווס של אנסטסיה מאנוקוב, ומהפכות בציוריו של מטביי זיקוב. משה בקושינסקי בחר להפוך יסודות טבע לאנושיים. ארטיום קירילוב שמסיים במקביל מגמת מחשבים מציג לנו את העולם הפנטסטי ”קיבר פאנק” (cyberpunk). עוד בתערוכה- הטרילוגיה הקוסמית “עצור את הפלנטה, אני יורדת” של יקטרינה נידזלסקי, שהיא גם בוגרת מגמת מוזיקה.

באולם הספרייה כיכבו באירוע הפתיחה נגנים, תלמידי טטיאנה וינוגרדוב, המורה למוזיקה. המבקרים בתערוכה נהנו מצלילי חליל וכינור. מוזיקה קלאסית ורומנטית ליוותה דיונים והתבוננות ביצירות האמנות הוויזואליות. בתערוכה ביקרו מורים ומורות עם ילדיהם. הורים התרגשו לראות את ילדיהם הבוגרים כל כך יפים, חגיגיים ומוצלחים.

כול פעם מחדש אני שומעת -”השנה תערוכה יותר יפה!” זאת מסורת וחדשנות. זה העתיד של בית ספרינו וארצינו.

מאי 2019