חינוך חברתימומלץ

מחנכי חטיבת ביניים בבית הספר שבח מופת -סיור במוזיאון הרצל לינבלום.

מחנכי חטיבת ביניים בבית הספר שבח מופת -סיור במוזיאון הרצל לינבלום.
מחנכי חטיבת ביניים בבית הספר שבח מופת -סיור במוזיאון הרצל לינבלום.

הסיור התקיים תוך שיתוף פעולה של ד”ר לורנס רוזנגארט – מנחהעירונית בנושא זהות יהודית , בשיתוף פעולה של גב’ עירית כהן – מנהלת החטיבה, ומוזיאון הרצללילינבלום.
זהו מוזיאון לבנקאות ונוסטלגיה תל אביבית. המוזיאון שוכן ב “בית שיף”, אחד מבתיה הראשונים של תל אביב. במהלך שנת 2006 החל בנק דסקונט בעבודת שימור ובנייה שהחזירו לבניין את עושרו האדריכלי. נכנסנו אל אותו מבנה המחזיר אותנו לראשית קום המדינה, לתל אביב הצעירה.
בתחילת הסיור הציגה לנו המדריכה חדר שהוא מבנה משוחזר לבנק הראשון. בחדר הזה היה מונח ספר חשבונות ענק ועתיק שכל רישומיו נעשו ידנית בתקופת השלטון הבריטי בארץ.
מחשבון הוא מן מכונה ידנית מגושמת ומעוררת גיחוך, לעומת הנזילות של החיים המודרניים המאפשרים לך חישוביים מואצים באמצעות הפלאפון הנייד או מחשבון כיס.
בתחנה הבאה מצאנו את עצמנו שותפים להכרזת מדינת ישראל, ויחד עם זאת למחאה חברתית בתקופת קום המדינה, חזרנו לתקופת הצנע ולעבודות הכפיים ודאגנו לבקש צדק חברתי, זאת באמצעות אפליקציות המחברות בן העבר להווה.
היינו שותפים לאוצר שהטמינו ילד וילדה בתקופת קום המדינה. בארגז האוצר הם הטמינו למען דור העתיד את כל מה שהם יכולים להוריש לדור הצעיר של היום בארץ, כדי שיבין איך זה היה לחיות פעם. חמש מקלות, קליפות תפוז, חול ים, מכתב עתיק, ואני הפלגתי בדמיוני לילדותי השלווה על אדמת חולון החולית. בהחלט דברים השתנו. בתקופה שלי המשחק לא היה חמש מקלות אלא חמש אבנים. היום המשחקים הללו עברו מהעולם, ואני רואה את ילדיי משחקים במשחקים וירטואליים. אכן היו זמנים.
לאחר מכן, עלינו במעלה המדרגות אל סיור וירטואלי לשנת 2030. דני רופ כוכב תחזית מזג האוויר מעניק לנו עכשיו את התחזית הבנקאית. התיישבנו על גבי כסאות מסתובבים, כאשר הקרנת הסרט הייתה בכמה כיוונים. יכולת בהחלט להתרשם מהתחזית העתידית. התרחיש האופטימי הוא שהשירות הבנקאי ימשיך להיות אישי יחד עם התפתחות הטכנולוגית הזמינה המאפשרת כל פעולה בנקאית באמצעיים טכנולוגיים. כרטיסי אשראי לא יהיו וסריקת טביעת אצבע תהווה אימות זהו. בתקופה זו לא צריך ללכת לבנק, אך אין ספק שהבנק יבוא אלייך וכל זאת בשם השרות האישי.
החיבור בן בנקאות ונוסטלגיה תל אביבית אכן הוא גולת הכותרת. המוזיאון מציע סיורים לכל שכבות הגיל בבתיי הספר, לכל שכבת גיל תוכנית מאתגרת משלה. רק לקבוע וללכת. מומלץ מאוד!