חינוך חברתיטיוליםפדגוגיה

סיור לימודי במוזיאון ארץ ישראל

סיור לימודי במוזיאון ארץ ישראל
סיור לימודי במוזיאון ארץ ישראל

ביום שלישי, 11/12/13 יצאו תלמידי שכבת כיתות ז’ לסיור לימודי במוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב. הסיור עסק בנושא גיל ההתבגרות ושנת בר/בת מצווה.
במסגרת הסיור חוו התלמידים ביקור בתצוגת הפולקלור במוזיאון. התצוגה כוללת מוצגים הנוגעים לכל החגים היהודיים וכן תשמישי קדושה הקשורים ליהדות. במסגרת הסיור בתצוגה חולקו התלמידים לקבוצות כאשר כל קבוצה מנתה חמישה תלמידים. כל קבוצה קיבלה חמישה כתבי חידה כאשר כל כתב חידה הוביל למוצג מרשים אחר בתוך התצוגה הקשור לחג מסוים.
לאחר שכל הקבוצות הצליחו למצוא את המוצגים זכו התלמידים להסבר מרתק מהמדריכות על המשמעות של כל מוצג וההיסטוריה הייחודית שלו.
בסיום הביקור בתצוגת הפולקלור עברו התלמידים לראות את תערוכת אדם ועמלו. במסגרת התערוכה נחשפו התלמידים לדגם של שוק עתיק ובתוכו בעלי מקצוע שונים כגון: קדרים, אורגים, סנדלרים ועוד. התלמידים הסתובבו בין הדוכנים השונים ולמדו מהמדריכות על המקצועות השונים.
חלקו השלישי של הסיור כלל סדנא בחימר שבה כל תלמיד יצר חמסה המהווה סמל למזל בתרבויות שונות, תוך כדי כך שהוא מקשט את החמסה בעיטורים שונים.
לסיור היו שתי מטרות לימודיות-חינוכיות: המטרה הראשונה הייתה שהתלמידים ילמדו על ההיסטוריה היהודית ועל החגים היהודיים והמורה השנייה הייתה שהתלמידים לחשוף את התלמידים לביקור במוזיאון תוך לימוד כללי ההתנהגות והחוויה הנובעת מביקור תרבותי שכזה.
התלמידים והמורים המלווים ציינו כי הסיור במוזיאון היה מעניין ומרשים וכי הם למדו בו דברים שלא ידעו קודם. הנהלת ביה”ס תמשיך לחשוף את התלמידים לחוויות חינוכיות חווייתיות שונות.