חינוך חברתימומלץ

יום תרבות ישראלית בבית הספר שבח מופת

יום תרבות ישראלית בבית הספר שבח מופת
יום תרבות ישראלית בבית הספר שבח מופת

ביום חמישי, 27/12/12 הכריזה עיריית ת”א – יפו על יום תרבות ישראלית בעיר. בעקבות כך נערכה פעילות בכל מערכת החינוך. כמובן שגם בית ספרנו “הרים את הכפפה” והכין בחטיבת הביניים “יום תרבות ישראלית” שעסק בהיבטים השונים של התרבות הישראלית.
היום נפתח בהשמעת מוסיקה ישראלית ישנה וחדשה ברמקול ביה”ס לפני תחילת הלימודים ולאורך היום במהלך ההפסקות. המטרה הייתה לקרב את תלמידי ביה”ס למוסיקה העברית ולזמרים ישראלים כגון: שלמה ארצי, שלום חנוך, אריק איינשטיין ורבים אחרים.
בנוסף, צפו כל תלמידי החטיבה בסרט: “מבצע יונתן”. הסרט מתאר את חילוצם של נוסעי טיסת אייר פראנס שנחטפה בשנת 1976 לאוגנדה. החטופים חולצו על ידי חיילי צה”ל שנשלחו לשם כך מישראל לאוגנדה. הסרט השאיר על התלמידים רושם עמוק. מטרת הקרנתו של הסרט הייתה לחשוף את התלמידים לאחד המבצעים המפוארים ביותר של צה”ל ולתת להם תחושה כי “כל ישראל ערבים זה לזה”.
בשיעורי לשון למדו התלמידים על ניבים ופתגמים ישראלים, ובשיעורי ספרות על משוררים וסופרים ישראלים שכתבו יצירות ספרותיות מרשימות. במקביל, בשיעורי מורשת ישראלית דנו עם התלמידים על המהות של להיות ישראלי.
גולת הכותרת הייתה מכירת מנות פלאפל בהפסקה הגדולה כאשר כל הכסף שנאסף מהמכירה יועבר למועצת התלמידים הבית ספרית לשם עזרה במימון פעילויותיה.
היום היה מוצלח ביותר והתלמידים בחטיבת הביניים הביעו את התלהבותם. ביה”ס רואה חשיבות רבה בעריכת ימי שיא כאלה המחזקים את תחושתם החיובית של התלמידים בנוגע לתרבות הישראלית ומדינת ישראל.