מומלץתחרויות

תחרות FIRST – תלמידי שבח מופת במקום ה – 8 מתוך 54 בתי ספר

תחרות FRC (FIRST ROBOTICS COMPETITION) היינה תחרות רובוטיקה בין לאומית בה מישתתפים בתי ספר מרחבי העולם.
במסגרת התחרות כל הקבוצות בונות רובוט תוך 6 שבועות מרגע בעיטת הפתיחה (אירוע בוא מודיעים על המשימה שהרובוט צריך לבצע). מטרת התחרות היא לפתח את תחום המדע והטכנולוגיה בקרב בני נוער.
אתגר בניית הרובוט כולל בתוכו אין ספור אתגרים ומכשולים נוספים (שיש לזכור שתלמדי תיכון מתמודדים איתם) בניהם: פיתוח קונספטים מדעיים ומכניים, עמידה בלוח זמנים, עבודת צוות, גיוס ספונסרים, שיווק הקבוצה וכמובן בנייה ותכנות הרבוט עצמו.
במילים אחרות התחרות מדמה את הסביבה שהתלמידים עתידים להיחשף אליה במקומות העבודה כמהנדסים, מתכנתים מנהלי פרויקטים וכו’…
בדרך זו התלמידים מקבלים שיעור וניסיון שאף מורה לא יכול ללמד אותם בכיתה.
תחרות זו פותחת דלתות בצה”ל לתפקידים ביחידות העילית, וכמו כן גם בעולם ההייטק.
על מנת להמחיש את את החוויה של התחרות אספר בקצרה על החוויה של התחרות השנה:
התחלנו בחיפוש ספונסרים לקבוצה מכיוון שתהליך בניית הרובוט הוא מאוד יקר, אחרי הרבה מאוד חיפושים וניסיונות חברת RoboTeam התגייסה על מנת לעזור לנו, הם קבעו לנו תקציב מסויים שאנחנו אמורים לעמוד בוא ומינו אדם (שמו גיל ירדני) שילווה אותנו במהלך התחרות, לאחר מכן היינו נפגשים מדי פעם על מנת להכין לנו מקום עבודה ואף גיל הביא לנו משימת סימולציה (על מנת להכין אותנו לתחרות).
אחרי ציפיה וקוצר רוח הגענו לאירוע ביטת הפתיחה, קיבלנו את המשימה וחזרנו מייד לסיעור מוחות, המשימה הייתה לא פשוטה: הרובוט היה צריך להיות מסגול להרים כדור בטוקר של 60 ס”מ מהרצפה, לזרוק אותו למטרה ולהתמסר עם רובוטים אחרים. העלנו כמה פתרונות אפשריים, לאחר כמה ימים הגענו לרעיון הסופי, הכנו רשימה של משימות לכל חברי הקבוצה ותיכננו לוח זמנים לכולם והתחלנו לעבוד, התמודדנו עם הרבה קשיים ומכשולים מכל צד, אבל אחרי שישה שבועות של הרבה עבודה קשה ובעיקר כיף הגענו לתוצאה: רובוט מלא בנוי ומתוכנת ע”י חברי הקבוצה. שלחנו את הרובוט להיכל נוקיה ולאחר כמה ימים הגיעה השלב של התחרות. שלושה ימים שבמהלכם אפשר היה לחתוך את המתח בסכין. התחרות כפי שכבר ציינתי התנהלה בהיכל נוקיה בו התקבצו 53 קבוצות מבתי ספר מכל הארץ ואף קבוצה אחת מחו”ל.
היום הראשון היה יום אימונים, בדקנו את הרובוט ותיקנו את הבעיות האחרונות, ביום השני התחרויות התחילו, ניצחנו 8 משחקים מתוך 10 שהשתתפנו, ביום השלישי הפסדנו כמה משחקים ונצחנו כמה, עלינו לגמר ושמה זה ניגמר.
סיימנו את התחרות עם סיעור מוחות והסקת מסקנות לתחרות של שנה הבאה.
אני רוצה לסכם בכמה תודות לאנשים שעזרו לנו:
תודה מיוחדת ליוסי וולף (מנכ”ל חברת RoboTeam ) על כל העזרה והתמיכה שקשה לתאר.
תודה רבה לגיל ירדני (מנהל פרויקט בחבר, RoboTeam,( על כל העזרה התמיכה והעידוד גם בשעות הכי קשות שיש.
תודה רבה ל ד”ר מיכאל פירשמן על שתרם לנו מהידע העצום שיש ברשותו.
תודה לבית הספר ומוריו שעזרו לנו רבות.
ניתראה בשנה הבאה,
Team #4649 HeavyMech