חדשנות בחינוךמומלץמרכז יזמותפדגוגיהראשי

האקתון Big Idea 2019 – מה עוד לא המציאו?

שומרים על ראש פתוח

גם השנה התאספו במרכז היזמות תלמידי חטיבה ותיכון, בני גילאים שונים, ליום שלם של המצאנות, במסגרת האקתון Big Idea. בשנה שעברה (2018) ההאקתון נשא אג’נדה אחת מרכזית- תיקון עולם, אך השנה הנושאים היו מגוונים. תלמידים שנרשמו להאקתון היו צריכים לבחור מראש בתחום מסוים של יזמות המעניין אותם. הם שוחררו מיום הלימודים הרגיל, וחוו אירוע שובר שגרה ודפוסי חשיבה.

 

זוכרים את סן פרנסיסקו?

בשנה שעברה ההאקתון הצמיח יוזמה של תלמידים מכיתה ז’ שתכננו משקפי VR לילדים בבתי חולים, במטרה שיוכלו להשתתף בזמן אמת ממיטת החולים בשיעורים המתקיימים בבית הספר. המיזם שקרם עור וגידים לאורך כל שנת הלימודים, ניצח במקום השני בתחרות הארצית בישראל, והתלמידים זכו לנסוע לסן פרנסיסקו ולהציג את הסטרט-אפ החברתי שלהם בתחרות בינלאומית. ומה יצמח מההאקתון השנה? – אפשר להתחיל לדמיין.

 

 

הנה חוויה של תלמידת כיתה ט’, נסיה אברהמי , שהשתתפה בהאקתון השנה:

“לחווייתי, אירוע ה”האקתון” שהתרחש שלשום (12 בדצמבר 2019)- מהבוקר עד סביבות אחר הצהרים, היה אירוע יוצא דופן בהווייתו, והעניק הזדמנויות שוות לכל תלמיד ותלמידה שבחרו להשתתף בו. באירוע ניתנה במה למיזמים מדהימים ולאנשים מופלאים אחד אחד, שנתנו מניסיונם וממומחיותם עצות וטיפים מקצועיים. האווירה ששררה הייתה של כיף ושל יזמות- אין מילה אחרת.

 

אם תתעקשו אין זו אגדה

“יכולתם להבחין בכך שלאף אחד לא היה משעמם לרגע. כולם הראו על שיתוף פעולה ועבודה טובה אחד עם השני. היום הזה היה מעשיר ויוצא דופן, אך ישנה עוד דרך ארוכה לכל מי שלקח בו חלק ויתמיד עם הרעיון שלו. גם לי יצא להשתתף בצורה אקטיבית באותו יום. הייתי בתפקיד של צילום, שרק נתן לי עוד זוויות הסתכלות מיוחדות על היום המדהים הזה. פרט לכך, השתתפתי באחת מיני קבוצות רבות של אותם יזמים צעירים ויועצים. הייתי בקבוצה שנקראת “חדשנות בחינוך”. אציין שהייתי צריכה להיות בקבוצה של הכיתה שלי, בפרויקט ייחודי בקיימות שהותאם בשבילם לאחד ממקצועות הלימוד במערכת. אך התעקשתי להיות בקבוצה שרציתי, והרשו לי.

 

תחילתה של יזמות נפלאה

“נהניתי מכל רגע, הכרתי אנשים חדשים וגם מומחים, עבדתי יחד עם עוד כמה חבר’ה שבקבוצה איתי (מכיתות שונות) על מיזם משלנו שהגינו יחד, ובעצם הוא נוצר משילוב הרעיונות שלנו, שהמנטור המוכשר נווה, שידך ביניהם. ובאמת אוכל לומר שעשינו עבודה נפלאה ושדרכינו המשותפת ליזמות רק בתחילתה.”

 

תודה מיוחדת לנסיה אברהמי מכיתה ט1 על הצילום והכתיבה.