תחרויות

ועכשיו גם בעיתונות הארצית: שנה שמינית ברציפות זוכים ב-100 אחוז בגרות! – מהו סוד ההצלחה?

התבשרנו לאחרונה שבית הספר זכה גם השנה ב- 100 אחוז בגרות ותגמול דיפנרציאלי. מהו סוד ההצלחה?
מתוך כתבה שהתפרסמה הבוקר בידיעות אחרונות:

בתיכון להייטק ואומנויות ע”ש שמעון פרס מרשת עמל בתל אביב (לשעבר תיכון שבח מופת) שומרים זו השנה השמינית ברציפות על 100% זכאים לבגרות. המוסד עבר לפני שנתיים למבנה חדש בסגנון הייטקיסטי, עם עם עיצוב מודרני שכולל מרחבים פתוחים, כיתות עם קירות שקופים, כורסאות, מרפסות, וצמחים שמזכירים יותר מראה של בית מלון יוקרתי.

מנהל בית הספר שיזם את המיתוג המסוגנן הוא מקס סיוון, ו-920 תלמידים באים מדי יום בשעריו. “יש לנו טבלת אקסל מסומנת בצבעים ירוק, צהוב ואדום”, אמר סיוון בהתייחסו לנוסחה להצלחה והתמדה. “התלמידים שמסומנים בצהוב מקבלים סיוע אישי ותגבור לימודי. תלמידים המסומנים באדום מקבלים סיוע ותגבור יותר אינטנסיביים אישיים של מורה-תלמיד.

 

“אני אומר למורים שהאחריות על התלמידים היא שלהם. תקבלו תוספות שעות וכל אמצעי כדי שתהיה להם תעודת בגרות”. סיוון ציין עוד כי המיפוי מאפשר מתן מענה אישי וישיר לתלמידים וכן מעקב אחר השינויים, ובהתאם לכך מתגברים ומסייעים. לדבריו, מרכיב נוסף בנוסחה הוא העברת אחריות לתלמידים.

ומוסיפה מנהלת חט”ע: אביבית קאופמן: “בית הספר שלנו, אינו מוסד ממיין, אלא פתוח לכל. אנו נותנים הזדמנות לתלמידים ממגוון קבוצות בחברה הישראלית, כל מי שרוצה – מוזמן להצטיין יחד איתנו. אנו משקיעים מאמץ רב במיפוי וטיפולוגיה של התלמידים לאורך כל השנה, ומעמידים פתרונות שונים להתמודדות עם קשיים. המסר הוא: “לא מוותרים על אף תלמיד.ה, וכולם יכולים להצליח”. צוות המורים הוא מקצועי ביותר ובעיקר מגלה מסירות יוצאת דופן ואכפתיות כלפי התלמידים, ועל כך הוא ראוי להערכה רבה”.

ברכות בפייסבוק