חינוך חברתיפדגוגיה

חידון ציונות לשכבות ז’-ח’ – שבוע תרבות ישראלית

חידון ציונות לשכבות ז'-ח' – שבוע תרבות ישראלית
חידון ציונות לשכבות ז’-ח’ – שבוע תרבות ישראלית

במסגרת אירועי שבוע תרבות ישראלית בבית הספר השתתפו תלמידי שכבות ז’-ח’ ביום רביעי, 18/12/2013 בחידון ציונות שעסק בנושאים הקשורים ליהדות, ציונות ומדינת ישראל.
כל שכבה השתתפה בחידון במהלך שני שיעורים. החידון נערך בשיתוף “הרוח היהודית” ובהנחיית חברת “קליקאיט”.
במסגרת החידון קיבל כל תלמיד שלט אלקטרוני שדרכו ענה על השאלות שהוקרנו על מסך גדול. השאלות נסבו סביב מגוון רחב ביותר של נושאים הקשורים ליהדות, ציונות ומדינת ישראל. לדוגמא: מה היה סופו של אלפרד דרייפוס לאחר משפטו? מהו הסמל המופיע בתג של חטיבת גולני? מיהי הדמות שצחקה ראשונה בתורה? מי קרע את ים סוף? ועוד ועוד.
החידון לווה בקטעי פתיחה הומוריסטיים לכל שאלה.
המטרה החינוכית של החידון הייתה לחשוף את התלמידים למגוון רחב של נושאים כאשר לאחר כל תשובה הסביר המנחה בקצרה לתלמידים על הפרשה/המקרה העומד מאחורי התשובה הנכונה. בכך זכו התלמידים לשיעורי ציונות/יהדות במסווה של חידון חווייתי. בנוסף, תלמיד שהתחרה מולך כל הקבוצה ולא ידע את התשובה יכול היה, פעם אחת, לפנות לחבר טלפוני ולבקש עזרה. תלמידים התקשרו להוריהם ולמוריהם ובכך, למעשה, שותפו גם הורי התלמידים והמורים בחלק מהחידון.
הפעילות הוגדרה על ידי התלמידים והמורים כפעילות מעניינת ומאתגרת. התלמידים הביעו רצון לחוות פעילויות נוספות מסוג זה. הנהלת בית הספר, כתפיסה חינוכית, מאמינה כי פעילויות חווייתיות יאפשרו לתלמידים ללמוד את הנושאים בצורה מאתגרת יותר ותפעל להבאת פעילויות נוספות מסוג זה.