חינוך חברתימסע לפוליןפדגוגיה

טקס לציון 70 שנה למרד גטו ורשה

טקס לציון 70 שנה למרד גטו ורשה
טקס לציון 70 שנה למרד גטו ורשה

ביום שישי, 19/4/2013 התקיים בבית הספר טקס לציון שבעים שנה למרד גטו ורשה. הטקס נערך והוכן על ידי תלמידים משכבות ח’-ט’ בחטיבת הביניים בהנחייתה של גב’ לימור צמרת רכזת התקשוב בביה”ס ומחנכת בשכבת כיתות ח’.
הטקס נפתח בקטע וידאו מרגש שעסק במרד ובהשלכותיו. לאחר מכן נערך מצעד דגלנים כדי לסמל את הנפת דגל ישראל והדגל הפולני מעל גטו ורשה. בנוסף, כלל הטקס קטעי קריאה מרגשים שאותם קראו התלמידים על פי קטעים שכתבו לוחמי המרד כגון: מרדכי אנילביץ’, מנהיג המרד וצביה לובטקין שלחמה בגטו ורשה.
בטקס השתתפה גם מקהלת בית הספר ששרה את “שיר הפרטיזנים” המסמל את המאבק בצבא הנאצי,שמרד גטו ורשה היה אחד הסמלים הראשיים שלו.
בסיום הטקס נאמרה תפילת “יזכור” לזכר כל הקורבנות שנספו בשואה וכל הלוחמים שלחמו כנגד הצורר הנאצי. הטקס נחתם בשירת התקווה.
מנהלת חטיבת הביניים, גב’ עירית כהן, ציינה בדבריה את גבורתם של הלוחמים בגטו ורשה ואת העובדה שגם בתקופה החשוכה ביותר בתולדות האנושות ניתן היה לראות גילויי גבורה, מעין “נקודות אור” שניסו לערער, ולו במעט, את השליטה הנאצית.
הטקס היה מרגש ביותר. תלמידי חטיבת הביניים הקשיבו קשב רב לדברים שנאמרו בו, ואנו, כצוות חינוכי, בטוחים כי למדו מהטקס רבות הן על הגבורה במרד גטו ורשה והן על האפשרות להתנגד לדברים נוראיים שלכאורה לא ניתן לערער עליהם.
תודה לכל מארגני הטקס ולשותפים בו.