מומלץתחרויות

מה בין אימונים לקראת אליפות עולם ובין הצלחה בבית הספר?

האם אימונים לתחרויות אליפות עולם עשויים לקדם הצלחה בבית הספר?

בשבח מופת יש תלמידים שלומדים גם מחוץ לכותלי בית הספר. המטרה: לחזור עם גביע באליפות עולם.

לתלמידים שלנו יש חיים אישיים מפותחים אחרי שעות בית-ספר. חלקם מתאמנים בנגינה ברמה גבוהה, אחרים משתתפים בקורסי תיכנות, כמה מתמודדים בתחרויות ארציות ועולמיות בענף הספורט- איגרוף, ג’ודו, מחול, אקרובטיקה ועוד. לא מדובר בתחרויות הקשורות למערכת החינוך. התמריצים כנראה מגיעים מהחינוך בבית, ולא אחת, היינו עדים לתופעה מעניינת. דווקא אלה שאין להם זמן פנוי אחר-הצהריים, כיוון שהם מתאמנים לתחרויות חשובות, מצליחים להתמיד בהכנת שיעורי-בית ובלמידה למבחנים, לוקחים אחריות רבה יותר על לימודיהם, ומביאים הישגים יפים במבחנים. הנה הצצה לעולמה של תלמידה-אלופה.    

והפעם- על מיכל סטרטייבסקי

התלמידה מיכל סטרטייבסקי מכיתה ט2 החלה להתאמן כבר בהיותה בגיל ארבע. מגיל שתים עשרה החלה להתאמן בענף האקרובטיקה. בענף זה התחרות הינה קבוצתית. לקראת אליפות עולם מיכל התאמנה מעל 30 שעות אימון מפרכות בשבוע, במסגרת איגוד ההתעמלות של ענף האקרובטיקה. קבוצתה זכתה במקום ראשון בתחרות “גביע האיגוד” בארץ, ונשלחה לתחרות העולמית בבלגיה.

בבלגיה התחרתה מיכל יחד עם קבוצתה מול 39 מתמודדות, והן זכו במקום השני באליפות עולם. מיכל מתארת תחושות של גאווה אישית, חיבור עמוק לבנות המתאמנות יחד איתה בקבוצה, גאווה קבוצתית, ומעל הכל- גאווה לאומית. מיכל ייצגה את ישראל בכבוד רב. היא תלמידה מצטיינת, ומצליחה לשמר את ההישגים גם בבבית הספר. וזה לא פשוט בכלל!!!

מיכל מספרת שענף האקרובטיקה הכין אותה לחיים. היא למדה להתמודד עם מצבי אתגר שונים, למדה להתמודד עם רגעי הכישלון ולצמוח מקשיים, להתמודד עם כאב ולהפוך אותו למקור של ביטחון עצמי ועוצמה פנימית. ענף הספורט עיצב את זהותה, והיא מרגישה יותר בוגרת ואחראית.

מיכל ממליצה לחבריה: “אל תוותרו על החלומות שלכם! אמנם זה דורש מאמץ, אך עם התמדה ומוטיבציה – חלומות מתגשמים!

 

כתבה: סיגלית ריקה, רכזת חברתית

קראו גם: תלמיד יא’ חזר עם מדליית כסף מאולימפיאדת מתמטיקה