חינוך חברתיפדגוגיה

מפגש חמישי ביה”ס שבח – ביה”ס “עהד” בחורה

מפגש חמישי ביה"ס שבח – ביה"ס "עהד" בחורה
מפגש חמישי ביה”ס שבח – ביה”ס “עהד” בחורה

ביום רביעי, 13/3/2013 התקיים בבית ספרנו המפגש החמישי בין תלמידי כיתה ט’5 לבין תלמידי כיתה ט’ בביה”ס למדעים “עהד” אשר בחורה בנגב.
המפגש הפעם היה על טהרת המוסיקה. לאחר טקס פתיחה קצר נערך לתלמידים, משני בתי הספר, קונצרט בן כשעה של שני נגנים שניגנו על כלי נגינה שונים. במהלך הקונצרט הוזמנו תלמידים משני בתי הספר לנגן יחד עם הנגנים בשיתוף פעולה הרמוני. התלמידים ישבו על מחצלות, דבר שהעניק נופך אותנטי לקונצרט. המוסיקה בקונצרט כללה מוסיקה עם גוונים שונים כגון: פופ, רוק, ג’ז, מוסיקת עולם ועוד.
לאחר הקונצרט פנו התלמידים לארוחת צהריים בשרית שהוכנה להם בביה”ס. ארוחת הצהריים אפשרה לתלמידים “להתחבר” ביניהם בצורה לא פורמאלית.
בשיאה של סדנת המוסיקה חזרו התלמידים לאולם האירועים ובנו ביחד, בהתאם לחומרים שניתנו להם על ידי מארגני הסדנא פעמון רוח לכל תלמיד. הבניה נעשתה סביב שולחנות בזוגות מעורבים, תלמיד אחד משבח ותלמיד אחד מחורה. מטרת הבניה המשותפת הייתה לשתף פעולה בבניית פעמון הרוח כיון שבניה פרטנית של פעמון כזה קשה מאוד וניתן לבנות זאת בצורה טובה רק בזוגות תוך שיתוף פעולה הדדי.
בסדנא צפו גם ד”ר תקוה ברכה, מנכ”לית עמותת “אפשר אחרת”, מפעילת תכנית המפגשים ומר דן פילץ, יו”ר העמותה.
כצפוי, התלמידים משני בתי הספר שיתפו פעולה האחד עם השני ויצאו עם חוויות נהדרות מהמפגש. פנינו אל המפגש השישי שייערך בחודש אפריל בחורה.