מומלץפדגוגיה

סדנא: “עברית שפה יפה”

סדנא: "עברית שפה יפה"
סדנא: “עברית שפה יפה”

ביום שני, 16/9/2013 התקיימה סדנא בחתך כיתתי לשכבת כיתות ט’. את הסדנא הנחו בנות השירות הלאומי בבית הספר מוריה גרוס ואביטל אפשטיין. הסדנא התקיימה במסגרת פעילויות שבוע התרבות הישראלית המתקיים בעיר ת”א – יפו.
במסגרת הסדנא שנערכה באולם האירועים בבית הספר נכנסו התלמידים לאולם כשברקע נשמעת מוסיקה ישראלית ישנה וטובה. כל כיתה חולקה לשתי קבוצות: ” הקבוצה הלבנה” ו”הקבוצה השחורה”.
בחלק הראשון כל קבוצה שהתה בתחנה אחרת. בתחנה הראשונה היו צריכים חברי הקבוצה לשחק משחק הזיכרון ובו להתאים מילים לועזיות למילים עבריות מתאימות. כל התאמת מילים שכזו זיכתה את חברי הקבוצה בניקוד. בתחנה השנייה היו אמורים חברי הקבוצה למצוא מילים מקשרות למספר מילים שהוצגו להם ולהסביר פתגמים וניבים מהשפה העברית. ככל שחברי הקבוצה ענו מספר רב יותר של תשובות נכונות זכתה הקבוצה במספר רב יותר של ניקוד.
בחלק השני קיבלה כל קבוצה כתב חידה של מספר משפטים ללא סימני פיסוק והייתה אמורה לכתוב את סימני הפיסוק כך שתתקבל התוצאה הרצויה מבחינת המסר הכולל של הסיפור. האתגר היה קשה אך מרבית הקבוצות התמודדו עמו בצורה ראויה והצליחו להגיע לסימני הפיסוק המתאימים.
בחלקה האחרון של הסדנא התקיימה תחרות בין שתי הקבוצות בסגנון המשחק של “אחד נגד מאה” שבו התחרו ראש בראש שני תלמידים, האחד מכל קבוצה, בפירוש של מילים בשפה העברית וכן במילים נרדפות. המתחרים נעזרו בקבוצתם לשם פתרון השאלות בחידון.
בסופה של התחרות הוכרזה הקבוצה המנצחת.
התלמידים נהנו מאוד מהסדנא ולמדו עד כמה השפה העברית היא שפה יפה ועשירה.