מומלץפדגוגיה

סדנת חינוך פיננסי בכיתה ז’3

סדנת חינוך פיננסי בכיתה ז'3
סדנת חינוך פיננסי בכיתה ז’3

תלמידי כיתה ז’3 חווים מזה כחודש סדנא ייחודית העוסקת בכלכלה וחינוך פיננסי. במסגרת הסדנא המועברת על ידי גיא, מתנדב מעמותת “שיעור אחר” לומדים תלמידי הכתה מדי שבוע פרק בהלכות הכלכלה העולמית והישראלית. בכל שבוע מגיע גיא ביום ו’ ומעביר לתלמידים שיעור בנושא כלכלי אחר. עד כה חוו התלמידים חמישה מפגשים מרתקים וצפויים להם עוד שלושה.
הנושאים שאותם למדו התלמידים בסדנא מגוונים ביותר: היצע וביקוש, הקמת עסק, אגרות חוב, בורסה, הנפקת מניות, הכנסות והוצאות, נדל”ן, תקציב המדינה, קצבאות ילדים, משרדי הממשלה ועוד. במסגרת הסדנא מביא המדריך בפני התלמידים כתבות מתוך העיתונות הכלכלית במדינת ישראל (דה-מרקר, כלכליסט, גלובס) והתלמידים מנתחים את עיקרי הכתבות בעזרת המושגים שאותם הם לומדים בכיתה.
תלמידי הכתה לומדים מושגים שאותם לא היו לומדים בשום דרך אחרת, בוודאי לא בכיתה ז’ ונחשפים לעולם הפיננסי המרתק. התלמידים נהנים מאוד ושואלים את המדריך שאלות רבות במהלך השיעור ואחריו. בנוסף, מדווחים תלמידי הכתה על כך שהחלו להתעניין באתרי הכלכלה במדיות השונות.
הסדנא היא חלק מתפיסה כוללת של בית הספר הגורסת כי יש לחשוף את התלמידים החל מגיל צעיר למגוון רחב של נושאים, במקביל לתוכניות הלימודים השגרתיות, מתוך כוונה להעשיר את עולמם, לגרות אותם לחשיבה הוליסטית ובכך להכינם לעולם המבוגרים. צוות בית הספר ימשיך לשלב כיתות בפרויקטים שונים ומגוונים מעין אלו.