מרכז יזמותתחרויות

מקום שלישי לתלמידי שבח מופת תל אביב בתכנית הרחפנים הארצית של עמותת “מונא-חלל לשינוי”

בתאריך 4.4.19 התקיימה תחרות של תכנית הרחפנים השנתית של עמותת “מונא- חלל לשינוי”

עמותת “מונא” (משאלה בערבית) מפעילה תכנית שבמסגרתה רוכשים התלמידים כלים ומיומנויות המותאמים לאתגרי המחר. בהיבטים טכנולוגיים, אישיים וחברתיים .בניצוחו של אסף ברימר – מנכ”ל ומייסד “מונא”

בתכנית נבחרים תלמידים המעוניינים לקחת חלק במיזם  ובאתגר של בניית רחפן מאפס ובהתאם להנחיות של התכנית ועליו לעמוד באתגרים המונחים בתחרות .

בית הספר הרב תחומי שבח מופת מקדם ודוגל במייזמים טכנולוגיים ובעשייה למען החברה.

בתכנית עמלו ושקדו התלמידים לאורך השנה על תכנון , עיצוב ותכנות של הרחפן יחד עם מורה מוביל מטעם ביה”ס הרב תחומי שבח מופת  ציקי רווח ומדריך מקצועי מטעם “מונא” רונן שורץ.

התחרות התקיימה “בקבוצת היכל שלמה”  בתל אביב לשם הגיעו מכל קצוות הארץ 47 בתי ספר שלקחו חלק בתכנית השנתית .

האולם חולק ל8 זירות שבהן התחרו הקבוצות לפי סדר ושעות  כך שהיה לקבוצות זמנים מוקצבים לתקן, ולשפר לקראת המקצים לסבב נוסף .

האולם תוכנן בקפידה והזירות היו בטוחות  ומאובטחות עד הפרטים הקטנים .

בתחרות היה על התלמידים והרחפן עצמו לעמוד ב 4משימות על מנת לצבור ניקוד גבוה ככל שניתן בכל סבב.

משימה ראשונה : יצירת מנגנון מתוכנת מראש בעזרת קוד ארדואינו ירי של 7 כדורים (פינג-פונג) מתוך מחסנית תוך כדי שהוא מזהה צבע בעזרת חיישן בכדי לקלוע לסל שצבעו התחלף כל 20 שניות משימה לא פשוטה בכלל .

משימה שניה : משחק זיכרון על לוח  בה נשלחת חידה לאפליקציה מחוברת לטלפון נייד התלמידים היו אמורים לפתור את החידה ולאחר מכן להנחית את הרחפן על הנקודה המתאימה בלוח שנצבע באור כחול .

משימה שלישית : התלמידים אמורים לייצר גנרטור המייצר חשמל לאחר שהרחפן אמור לעמוד מעל הגנרטור (בצורת שבשבת רוח) ומעצם סיבוב הכנפיים של הרחפן מעל הגנרטור גרם לסיבוב השבשבת ובכך נוצר חשמל  שנמדד במחשב ע”י השופט בזירה.

משימה רביעית : על התלמידים היה לעשות פרויקט חברתי פרויקט שכולו שיתוף ונתינה מזמנם למען הקהילה , התלמידים בחרו לפרויקט את תלמידי “קשת” ביה”ס יסודי ממלכתי חדש  הקולט ילדי מהגרי עבודה, מבקשי מקלט ופליטים בביה”ס קשת 9 כיתות א’ ו ב’. בית הספר קשת הינו בית ספר ממלכתי של משרד החינוך .

בפרויקט נפגשו תלמידי שבח מופת עם התלמידים הצעירים . הסבירו על הפרויקט שלהם , הביאו עימם רחפנים קטנים והטיסו איתם ביחד פעולה אשר הסבה הנאה ולמידה גדולה עבורם . התלמידים הצעירים נחשפו לעולם מעניין , טכנולוגי ומאתגר .

לאחר מכן הנחו את התלמידים הצעירים וביקשו מהם שכל אחד יצייר את רחפן החלומות שלו וכך גם עשו כל תלמיד ותלמידה ציירו איך הם רואים את הרחפן שלהם וזה היה מדהים , איך כל ילד הוא עולם בפני עצמו  ואיך כל אחד ואחת מדמיינים יצירה אחרת בראשם .

בית ספר הרב תחומי שבח מופת קיבל את הפרס “מקום שלישי ארצי בפרוייקט הקהילתי חברתי  כבוד גדול .

לסיכום פרוייקט חברתי רגיש, מספק ומלמד . הנתינה של היום זה העתיד של המחר ובלעדיו העולם שלנו לא יוכל להתקיים .