לימודים בצל הקורונהראשי

אגרת למורים לקראת שנה”ל תשפ”א

צוות יקר,

חופשה נעימה, מועילה  ומהנה. בלו את החופשה בביטחון ובשמירה על כללי הריחוק והמוגנות, הקדישו זמן ליקרים לכם ואספו כוחות לקראת שנת הלימודים הבאה.

ביום שלישי  01/09/2020,בשעה  8:00 בבוקר מתוכננת להיפתח שנת הלימודים תשע”א, בכפוף להוראות משרד החינוך ומצב התחלואה. לכן לו”ז מדויק לפתיחת שנת הלימודים  יפורסם  מס’ ימים לפני המועד המתוכנן  בפורום הבית ספרי. 

על אף הרצון והשאיפה לחזרה מלאה לשגרה, ניתוח המציאות הנוכחית מחייב אותנו להיערך לשנת לימודים בצל הקורונה.  מציאות  זאת יכולה להתקיים בשלושה תרחישים מרכזיים:

א. סגר מלא: הלימודים יתנהלו דרך הרשת, ב”למידה מרחוק” . התלמידים ילמדו לפי מערכת השעות המקורית שתפורסם באתר בית-הספר.

ב. למידה היברידית: הלימודים יתנהלו בחלקם בבית הספר  ובחלקם ב”למידה מרחוק” דרך הרשת. בתחילת כל שבוע נפרסם באתר בית הספר את מערכת השעות ומיקום הלמידה עבור כל כיתה.

ג. למידה בשגרת קורונה- כל התלמידים מגיעים לבית הספר תוך הקפדה על עטיית מסיכה על פניהם, ש/מירה על הגיינה אישית ושמירת מרחק.

ברצוננו להסב את תשומת לבכם  למהלכים  שביצענו על מנת לקדם את הלמידה ההיברידית:

  • היערכות למערכת גמישה שתאפשר מעבר פשוט ללמידה היברידית.
  • כל תשתיות הרשת האלחוטית בביה”ס הושלמו.
  • המקרנים מוכנים להפעלה באמצעות הרשת האלחוטית .
  • במקביל ניתן לקיים שיעורים בzoom (או בכל אמצעי אחר מקביל ) מתוך בית הספר באמצעות התשתית החדשה.
  • הדרכה – מורים שזקוקים לסיוע טכנולוגי בסיסי יוכלו לפנות למנהלות החטיבה ואנו נדאג למענה מיטבי.

לאור זאת אנו מקדמים מהלך שיאפשר לנו להיות ערוכים ב”זמן אמת ” ומבקשים את התגייסותכם.

בשנה הבאה נתמקד בהקניית מיומנויות של לומד עצמאי  לכן כלל המורים בבית הספר מחויבים בהשתלמות בית ספרית בנושא  ” למידה מרחוק”. ההשתלמות תמוקד בלמידה של פלטפורמה לניהול למידה של מייקרוסופט- TEAMS. ( ההשתלמות נושאת גמול והיא בשיתוף עם העיריה, עמ”ל ומרכז פסג”ה)

חלקה הראשון יפתח בחודש הקרוב, לכן הנכם מתבקשים ליצור קשר עם לודה בריסקמן, רכזת התקשוב, ולקבל חשבון דואר אלקטרוני ייחודי וסיסמא מתאימה. וכן להירשם להשתלמות אצל אלמי סיגל.

במקביל , במהלך השבועיים הקרובים נקיים “ניסוי כלים”. כל מורה מוזמן לבית הספר לחתום על מחשב נייד להפעילו בבית הספר, להתחבר למקרן, להתקין את התוכנות הנדרשות ולבצע “שיחת ניסוי ” בתקשורת – ZOOM או כל אמצעי תקשורת ויזואלית אחר.

לרשות המורים יעמדו הטכנאים שיסייעו בכל הנדרש. המורים יוכלו להשאיל את המחשב הנייד כדי להכין ולטעון  חומרי למידה  לקראת השנה הבאה. בשל מגבלת מס’ המחשבים הניידים נבקש ממורים שיש ברשותם מחשב נייד אישי להשתמש בו לצורך הלמידה-הוראה.

נבקש שהמפגשים יתקיימו בצוותים המקצועיים ככל האפשר על מנת שלא ייווצר עומס ולכן יתואמו עם מנהלות החטיבות באמצעות רכזי המקצוע .

מבנה הלמידה:

ברור לנו היום שההוראה תהיה הוראה היברידית. כלומר חלק מהשיעורים יתנהלו בבית הספר וחלק מהבית, אם וכאשר נקבל החלטה בהתאם למצב התחלואה במשק נודיע מראש אלו  שכבות ילמדו מהבית ואלו שכבות יגיעו לבית הספר.

הדגש המרכזי  ימוקד בשכבה ז’  ובשכבה י’ בסמסטר הראשון –התלמידים יקבלו עדיפות בלמידה ההיברידית, כלומר ישהו יותר בבית הספר על מנת לאפשר קליטה והסתגלות מיטבית.

שיעורי חינוך – יעסקו בשני שני היבטים , האחד במה לשיחות אישיות למען מעקב אחר מצבו של כל תלמיד. והשני גיבוש הכיתה ושיח ערכי.

טיולים וסיורים – בשלב זה מבוטלים ולא יתקיימו , אך יחד עם זאת נבנתה תכנית שנתית לאפשרות שניתן יהיה לצאת לטיולים.

השנה נתחיל לחלק ספרים בחודש אוגוסט בכדי לא ליצור התקהלות בחודש ספטמבר, התלמידים יוזמנו לפי קבוצות לקבלת ספרים, ההודעות יצאו בווטסאפ על ידי המחנכים ומנהלי השכבות.

 עמיתים יקרים,

אנו מודעים לכך שאתם בחופשה ומכבדים אותה .יחד עם זאת  זהו “צו השעה” השנה החולפת  התאפיינה בהתחשבות הדדית ואנו בטוחים כי הבנות אלה תמשכנה בעתיד.

 

בברכת המשך חופשה מהנה,

הנהלת ביה”ס.