תלמידים כותבים

מחפשים חדר בריחה מהנה ובלתי נשכח? היכנסו לכאן

לאחרונה, השתתפה כיתה ח’1 בחדר בריחה מטעם עתודה מדעית טכנולוגית.  התלמידים נכנסו מרחוק לחדר בריחה מקוון וניסו לפתור חידות כאשר מנחה חצוני מחברת מצחוק, הדריך אותם וכיוון. הנה כמה מילים מהתלמידות, המציגות את החוויה שלהם :

גבריאלה גולן ויעל גבריאלה מזרחי מספרות :

גבריאלה גולן ח1
גבריאלה גולן ח1


מחפשים חדר בריחה מהנה ובתלי נשכח לכל הכיתה? קראו את דעתן של גבריאלה גולן ויעל גבריאלה מזרחי על חדר הבריחה שנחשפו אליו לא מזמן!

חידות: מילה או ספרות
במרץ 2021, כיתת עמ”ט נחשפה לפעילות יוצאת דופן בשם zoom tours שייצגה חברת מצחוק. בכל משימה עלינו היה לגלות מספר או מילה שיעזרו להגיע לפתרון – כלומר לצאת מהחדר. בכל חידה, על כל תלמיד בכיתה לשלוח את תשובתו בצ’אט הפרטי למנחה, והוא עונה האם התשובה נכונה או לא. משתמע מזאת, בפנינו הוצגו חידות (לרוב אפילו עלינו למצוא את הפתרון ללא שאלה מנחה או משימה) ותשובותיהן, מתרכזות במשפט עם קוד שעלינו להכניס סיסמא לאתר שנמצא ב QR קוד.

יעל מזרחי
יעל מזרחי

דעתן של הכותבות 
הגענו למסקנה כי זהו החדר הכי טוב בין אלה שהיינו לגיבוש הכיתה. בפנינו הוצגו מספר חידות וכולן שונות וייחודיות. ציירנו סמלים, הפכנו מילים, קראנו בשפות אחרות והזמן חלף כהרף עין מבלי שהרגשנו. השתמשנו בכישורים אישיים, חשיבה מועמקת והתייחסות לכל פרט ופרט שמופיע בלוח, להצלחה. אחת החידות הייתה בכתב ראי ואף שהרבה ילדים הצליחו לקרוא את הכתב, לא הצליחו לענות על החידה כי הסתתרה עוד הטעיה. שמנו לב שהפעילות שילבה וחיזקה את הקשר בין חברי הכיתה. הרגשנו שזאת הייתה חוויה מלמדת, חדשה וכיפית. שמחנו, צחקנו והיינו מאושרות לכל משך הפעילות. יצאנו מהפעילות מאותגרות ושמחות שהזדמנה לנו האפשרות המיוחדת הזאת. זו באמת פעילות מגבשת, חברתית, כיפית ומאתגרת. ממלצים לכולם.

גאות מזרחי מוסיפה :
— היי, אני גאות ואני תלמידה בכיתה ח, באחד השיעורים שלנו בבית ספר נכנסו לחדר בריחה דיגיטלי
והחוויה הייתה “וואו” אז רציתי לשתף אתכם!
לעומת חדרי בריחה אחרים שכל תשובה מובילה לחדר הבא, בחדר בריחה הזה צריך לאסוף את כל התשובות בשביל הפתרון הסופי והיציאה מהחדר.
רוב החידות שאנחנו עשינו היו על שדה התעופה וחו”ל, בכל חידה התשובה הייתה מספר או מילה שקשורה לתמונה, מה שאני הכי אהבתי היה שלחדר הבריחה הזה לא היה צורך בידע קודם אלא רק בכישורים האישיים שלנו, היה צורך בחשיבה מעומקת ולשים לב לכל פרט כמו בחידת כתב ראי. ברוב החידות היינו בתחרות כל הכיתה מי פותר קודם את החידה, היה כיף להתעלות מעל הכישורים שיש לך כרגע ולעלות עוד שלב, ברמה שלך, כמו בחידות כל שלב שאתה עולה זה גם שלב אישי שלך שאתה עולה, נהיה חכם יותר, חד יותר ולומד לשים לב לדברים שפעם לא שמת לב אליהם ושאולי התשובה מסתתרת במקומות אחרים ושצריך לחשוב טוב יותר לפני שעונים ולחשוב מה על מה שאתם אומרים.היינו מרוכזים כל כך ונרגשים והיה כיף עד כדי כך שגם מי שבדרך כלל לא משתתף- השתתפו בשיעור, זופעילות מגבשת, חברתית, כיפית ומאתגרת. ממליצה לכולם, מתאים לכל המשפחה, למשחק עם חברים ולעשות בשיעור, זה הרבה יותר כיף משיעור רגיל! אבל אל תשכחו : מוטלת עליך האחריות לכבד את הזכויות של אנשים אחרים, לרבות זכויות יוצרים.