חינוך חברתי

פרויקט רב תרבותיות – שבח – חורה – מפגש שלישי

פרויקט רב תרבותיות – שבח – חורה – מפגש שלישי
פרויקט רב תרבותיות – שבח – חורה – מפגש שלישי

ביום שלישי, 5/2/2013 יצאו תלמידי כיתה ט’5 למפגש נוסף, שלישי במספר, עם תלמידי ביה”ס למצוינות ומדעים “עהד” הנמצא ליד הישוב הבדואי חורה בנגב. המפגש נערך בחסות עמותת “אפשר אחרת”.
הפעם התקיים המפגש בקרקס פלורנטין הנמצא בכפר הירוק ליד רמת השרון.
לאחר ההגעה למקום והתארגנות קלה חולקו התלמידים לארבע קבוצות מעורבות: שתי קבוצות של בנים משבח וחורה ושתי קבוצות של בנות משבח וחורה. בכל קבוצה חולקו התלמידים לזוגות מעורבים על מנת שהעבודה במהלך היום תהא עבודה משותפת.
לאחר הסבר קצר וברכות פנתה כל קבוצה לתחנה אחרת בקרקס. קבוצה אחת עבדה בנושא של תרגילי אקרובטיקה על מזרן גדול. תרגילי האקרובטיקה שנלמדו היו תרגילים בשיתוף פעולה בין שני בני הזוג כך שאחד עזר לשני. התרגילים יצרו אווירה נעימה ומצבים מצחיקים.
הקבוצה השניה פנתה לתרגילי טרפז באוויר כאשר גם תרגילים אלו נעשו בשיתוף פעולה זוגי תוך כדי כך שנוצרו שיתופי פעולה בוני אמון בין שני בני הזוג.
הקבוצה השלישית למדה תרגילי אקרובטיקה על מזרנים ששילבו כוח ויצירתיות בין שני בני הזוג, ואילו הקבוצה הרביעית למדה תרגילי להטוטנות עם כדורים כאשר בני הזוג סומכים האחד על השני תוך יצירת קואורדינציה משותפת.
את כל התחנות הדריכו וליוו אנשים מקצועיים מתוך הקרקס.
לאחר כעשרים דקות בתחנה החליפו הקבוצות תחנות, כך שבמהלך כל הפעילות עברו תלמידי כל קבוצה בכל ארבע התחנות.
לאחר שתי תחנות ניתנה לתלמידים הפסקה שבה הם כובדו במאכלים טעימים. ההפסקה הייתה חשובה כי נוצרו בה מפגשים לא פורמאליים בין התלמידים משני בתי הספר.
בתום היום נערכה לתלמידים הופעה קצרה של לולייני הקרקס וכן נערכה באוהל הקרקס מסיבה קצרה.
תגובות התלמידים לפעילות היו נלהבות ביותר וחיזקו את הקשר בין תלמידי שני בתי הספר.
אנו כבר מחכים למפגש הרביעי שיתקיים בחורה בעוד כשבועיים.