חינוך חברתי

פעילות בנושא זהירות בדרכים

פעילות בנושא זהירות בדרכים
פעילות בנושא זהירות בדרכים

ביום רביעי, 18/12/13 צוין בבית הספר יום זהירות בדרכים ותרבות נהיגה ישראלית. היום צוין בשיתוף פעולה עם רשת עמל ועמותת “אור ירוק”. במסגרת היום נתלו שלטים שהדגישו בפני התלמידים את החשיבות של שמירה על הכללים בכביש הן כנהגים והן כהולכי רגל, ואת הסכנות הטמונות בהתנהגות לא אחראית בכביש.
שכבת כיתות ז’ השתתפה בהרצאה של גב’ דליה קימרון, אם שכולה, שאיבדה את בנה בתאונת דרכים בעת שהיא עצמה נהגה ברכב. ההרצאה ארכה כשעה וחצי ובמהלכה סיפרה דליה לתלמידים את סיפורה האישי והדגישה בפניהם תובנות הקשורות להתנהגות אחראית בכביש כגון: העובדה שאם בנה היה חגור הוא היה ניצל, העובדה שאם הילדים רבים ביניהם ברכב זה עלול להסיח את דעתו של הנהג ולגרום לתאונת דרכים, חציית כביש בצורה בטוחה ללא שימוש בסלולארי בעת החצייה וכהנה וכהנה.
להרצאה היו שתי מטרות חינוכיות עיקריות: הראשונה לגרום לתלמידים להבין את ההשלכות המסוכנות של התנהגות לא אחראית בכביש ובכך ליצור אצלם רצון להתנהג בצורה אחראית בכל הקשור לכביש. השנייה, בשיטת “המניפה” לגרום לתלמידים להעביר את המסר לכל בני משפחתם ובכך להשפיע על המעגלים הקרובים להם (הורים, אחים, חברים) להתנהגות אחראית בכביש.
התלמידים והמורים המלווים אמרו כי ההרצאה הייתה מרגשת מאוד וכי היא גרמה להם לחשוב על התנהגותם בכביש.
ההרצאה מבחינת הצוות החינוכי מהווה חלק מתוכנית מניה ראשונית בבית הספר שבמסגרתה חושפים את בני הנוער לסכנות בהתנהגויות שונות מתוך רצון למנוע אותן עוד לפני שהן מתרחשות. צוות בית הספר ימשיך בפעילויות מעין אלו.