חגיםחינוך חברתי

סדנה של סופר סת”ם לשכבת כיתות ז’

סדנה של סופר סת"ם לשכבת כיתות ז'
סדנה של סופר סת”ם לשכבת כיתות ז’

ביום חמישי, 6/2/2014 התקיימה סדנא חווייתית לתלמידי שכבת כיתות ז’. במסגרת הסדנא הגיע סופר סת”ם (ספרי תורה, מזוזות ותפילין) להרצות בפני התלמידים על מקצועו. הסדנא נערכה בשלושה סבבים כאשר בכל סבב השתתפה כיתה שונה.

בתחילת הסדנא סיפר הסופר לתלמידים כיצד הגיע למקצוע, ממה עשויים הקלפים שעליהם כותבים, באיזו עט נוצה הוא משתמש, האם יש הבדל בין סופר הכותב ביד ימין או בשמאל ועוד. בשלב זה התלמידים גילו התעניינות רבה ושאלו שאלות רבות. בשלב השני התנסו התלמידים בכתיבת אותיות על קלף. כל תלמיד קיבל עט נוצה, פיסת קלף ודיו וכתב את שמו על הקלף תוך כדי כך שהוא משתמש בטכניקת הכתיבה שאותה לימד הסופר בחלקה הראשון של הפעילות. הסופר עבר בין התלמידים, עזר, הדריך ועודד את התלמידים לא להתבייש ולנסות לכתוב.

הסדנא התקיימה במסגרת לימודי עמותת “הרוח היהודית” בבית הספר אשר מדריכה את תלמידי שכבת כיתות ז’ אחת לשבוע בנושאים שונים הקשורים ליהדות ולעם ישראל וזאת בדרך נעימה וחווייתית.
הנהלת ביה”ס מאמינה כי יש לחשוף את תלמידינו בפני הצדדים החיוביים של היהדות בדרך נעימה ומכבדת. הפעילות בשכבת כיתות ז’ בנושא זה חשובה כיון שהנושא השנתי של השכבה הוא שנת בר/בת מצווה וקבלת אחריות.