קיימות

אתגר 18 | האתגר החמישי – שוויון מגדרי

המשימה של היום – הודיה ולא אפליה*

  1. צפו בסרטון – “מהו אי-שוויון מגדרי וכיצד הוא משפיע על החברה?”

  1. התבוננות – חשבו על מקרה שבו אתם עצמכם הרגשתם מופלים מגדרית, או על מקרה של אפליה מגדרית שבו נתקלתם בחייכם. מה עשיתם בשעתו ומה הייתם עושים אחרת כיום? אתם מוזמנים לשתף בקבוצה ממה שכתבתם.
  2. מכתב תודה – כתבו מכתב תודה, מכתב הערכה, לאדם מבן המין השני הקרוב לליבכם שאתם חושבים שפגע בכם בשלב כלשהו בחייכם.

לפני כתיבת מכתב תודה, נקה/י את כל הרגשות השליליים על אותו אדם. אם את/ה עדיין מרגיש/ה טינה, את/ה יכול/ה גם לרשום את כל הרגשות השליליים על פיסת נייר ולאחר מכן לשרוף אותו או לקרוע אותו. הדבר החשוב הוא שכאשר את/ה כותב/ת מכתב תודה / הערכה, את/ה כבר לא מרגיש/ה טינה נגד אותו אדם. עצרו לחשוב מי האדם הזה. יותר מאדם אחד יכול לעלות על הדעת, אבל אנחנו צריכים לעשות את העבודה רק עם אחד. המכתב חייב להיות כתוב בכתב יד.


ברוכים הבאים ליום החמישי של האתגר – שוויון מגדרי

שנים רבות הייתה חלוקה ברורה בין תפקידי הגבר ותפקידי האישה. הגבר פרנס והאישה הייתה אחראית למשק הבית. לכל מגדר היו כללי לבוש והתנהגות ברורים למדי. המחצית הגברית של האוכלוסייה נחשבה יותר מזו הנשית. בעשרות השנים האחרונות המצב הולך ומתאזן. החוק מקפיד על זכויותיהן של נשים ואוסר על אפליה מטעמי מגדר, ונשים רבות מגיעות לתפקידים בכירים במשק. עם זאת המצב עוד רחוק מלהיות מיטבי: נשים עדיין מרוויחות פחות, נשפטות יותר על סמך המראה שלהן וסובלות מהטרדות.

שוויון ביןשוויון מגדרי המינים הינו זכות אדם בסיסית שאסור לפגוע בה, והעצמה של נשים ונערות היא חיונית לשם חיזוק הצמיחה הכלכלית, קידום פיתוח חברתי והעצמת המדינה ככלל.

הגיע הזמן להילחם באי-השוויון!
היום נתמקד בהזדמנויות במקום במכשולים. היום, נתמקד בנדיבות במקום באדישות, באור במקום בחושך, באהבה במקום בשנאה, ביופי במקום בכאוס, בשפע במקום בחוסר, היום נתמקד בבחירה שלנו לכבד את עצמנו ואת הזולת.

המחשבה המרכזית להיום: “איננו מפלים בין אדם לאדם. איננו שואלים מהי דתו של אדם, ובן איזה גזע הוא. עליו להיות אדם ובכך אנו אומרים די”. – בנימין זאב הרצל { מתוך הספר “אלטנוילנד” }


אתגר זה הוא חלק מתוכנית תיקון עולם לצעירי הקיימות, בשיטת טינג, בבית הספר הייטק לאמנויות ע”ש פרס, שבח מופת לשעבר